Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
realitka pro vaše životní situace
800 111 555
infolinka 7 dní v týdnu, 9 - 18 hodin

Co dělat, když se prodej nedaří

Po dobrých nemovitostech je pořád hlad. Stačí prodej nastavit správně a během několika týdnů byste měli bez problémů najít kupujícího. Co však dělat, když se prodej nedaří, jak byste chtěli? Stačí se podívat na libovolný realitní server, abyste zjistili, že ležáků, o které nemá nikdo zájem, je stále dost. Důvodů, proč se nedaří tyto nemovitosti prodat, může být celá řada. U některých by stačil upravit některý podružný parametr prodeje, jiné by potřebovali větší zásah.
Mailing 3

V tomto článku vám poradíme, jak chyby zjistit a napravit. Každý prodej jde totiž dotáhnout do úspěšného konce, ač se mohl na začátku jevit všelijak.

Inzerát

Způsob, jakým inzerujete svoji nemovitost na realitních serverech, ovlivňuje počet zájemců, kteří se ozvou. Pokud máte pocit, že není o vaši nemovitost zájem, může být chyba právě v její prezentaci. Nejdůležitější na inzerátu jsou kvalitní fotografie. Nabídky s tmavými nebo rozmazanými fotkami rozhodně nezaujmou.

Fotky by měly být ostré a působit světlým dojmem. První tři fotografie by měly zajmout a ukázat z bytu či domu to nejlepší. Fotografie komory, chodby nebo toalety rozhodně mezi první tři nepatří. Kvalitní by měl být i popisek u inzerátu. Text by měl být co nejpřesnější a měl by obsahovat informace nejen o nemovitosti, ale také o dopravní dostupnosti, možnosti parkování a vybavenosti lokality (obchody, školy, kultura, doktoři). 

Propagace

Inzerát vypadá jako ze škatulky a stejně nikdo nevolá? Pak jste možná vybrali špatný způsob, jak dát o prodeji vědět. Mnozí prodávající se snaží na inzerátu co nejvíce ušetřit a umístí jej jen na bezplatné realitní portály, kam ale chodí daleko méně kupujících (a většinou pouze ti, kteří chtějí koupit něco opravdu levného).  Abyste prodali dobře, je důležité dát o prodeji vědět co nejvíce. Váš inzerát by měl být na největších realitních serverech, jako jsou sreality.cz nebo reality.idnes.cz, kde je potřeba jej pravidelně i topovat.

Cena

Nastavíte-li cenu příliš vysoko nebo naopak nízko – obojí je problém, který vás připraví o peníze. Investovali jste do přípravy nemovitosti na prodej, do kvalitních fotografií, inzerát vypadá jak ze žurnálu, a přesto vám po zveřejnění inzerátu nikdo nevolá?
Pak jste to s cenou asi trochu přehnali a nezbývá než cenu snížit. Zveřejnili jste inzerát a od rána neděláte nic jiného, než že odpovídáte na telefonáty a domlouváte termíny prohlídek? Pak jste zřejmě cenu podcenili. Pokud chcete mít jistotu, že jste určili prodejní cenu správně, požádejte o pomoc odborníky a nechte si zpracovat tržní odhad ceny nemovitosti. Nebude vás to stát ani korunu navíc. Většina realitních kanceláří dnes poskytuje vypracování odhadu tržních cen zcela zdarma. 

Prohlídky

Vrtá vám hlavou, proč všechny prohlídky, které jste se zájemci absolvovali, skončily neúspěchem? Pak je potřeba najít problém a napravit ho. Zájemcům může vadit spousta věcí − od zklamání, že nemovitost vypadá zcela jinak než v inzerátu, přes osobní příběhy, kterými je prodávající zahrne, až po jednání o podmínkách koupě. 

I když jde při koupi nemovitosti o miliony, lidé se při výběru řídí citem a emocemi. Nejvíc záleží na tom, jak se v nemovitosti cítí a zda se jim líbí. Pokud se do ní zamilují, lehce přehlédnou drobné nedostatky. Aby je byli ochotni přehlédnout, musí se ale nejprve nadchnout. A na to pozor, protože dobrý dojem si vytváří lidé již během prvních vteřin prohlídky. Proto je nutné nepodcenit žádný detail a nemovitost na prohlídku pořádně připravit. 

Před příchodem zájemce se ujistěte, že vaše nemovitost vypadá stejně jako na fotografiích v inzerátu a odpovídá i popsanému stavu v popisku. 

Při prohlídkách rozhodují detaily. Pavučina v rohu, šmouha na podlaze nebo neumyté nádobí v dřezu vyvolá v kupujících dojem, že nemovitost není udržovaná. Budou hledat další problémy a automaticky se dotazovat na technické závady, a pokud budou ochotni koupit, tak jen s velkou slevou. 

Pokud jste k tomu v inzerátu uvedli nepravdivé údaje, můžete rovnou prohlídku zrušit. V okamžiku, kdy kupující odhalí vaši lež, ztratí o koupi úplně zájem.  

Ani zábavné či sarkastické příběhy týkající se vašeho života v nemovitosti nebo sousedů k prohlídce nepatří. Kupující potřebuje prostor pro vlastní představy, jak by se mu daném bytě nebo domě žilo nebo jak si rozmístí nábytek. Vaše osobní zážitky ho vůbec nezajímají. Naopak tím můžete obchodu ublížit. 

Poslední, nejčastější chybou je moment, kdy se začne jednat o podmínkách prodeje a o ceně. Toto téma je velmi citlivé, a pokud nejste zkušený obchodník, můžete se snadno dopustit chyby. Pro tuto chvíli je důležité mít rozmyšlené všechny možnosti dopředu. Na žádosti nereagujte příliš rychle a nabídky pečlivě zvažte. Například zaryté odmítání, byť symbolické slevy pro vás může znamenat několik dalších měsíců prohlídek, zbytečnou ztrátu času, a nakonec i peněz. 

A důvodů, proč se mnohdy nedaří prodat nemovitost tak rychle, jak bychom chtěli, můžeme najít ještě daleko víc. Někdy je problém v lokalitě, jindy v technickém stavu nemovitosti nebo je nabídka tak specifická, že potřebuje pro nalezení svého kupce zcela odlišný prodejní přístup. 

V Maximě nabízíme majitelům nemovitostí zdarma nezávaznou konzultaci s makléřem, během které vám poradí, jak nejlépe při prodeji postupovat, a v případě, že se vám prodej nedaří, pomůže odhalit případné problémy tak, abyste mohli svůj prodej dotáhnout do úspěšného konce.

Realitní konzultace zdarma

Klíčová životní rozhodnutí nemusíte dělat sami. Poradíme vám, jak vykročit správnou nohou směrem k úspěšnému prodeji za výhodnou cenu. Objednat realitní konzultaci zdarma